2012 a trap éve, ez most már egészen biztos. És miközben továbbra is tartjuk, hogy a szűkebben vett globáltánczenében (már ha mondhatunk ilyet) a 3ball a fő szám idén, a southern hiphop és mindenféle urbángettós basszuszenék betrippezett összekotyvasztása bennünket is levett a lábáról - mondhatjuk, hogy könnyedén beleestünk a trap csapdájába, haha. Ezért mostantól időről-időre összemarkoljuk a trap-kedvenceinket és az arcotokba vágjuk. Itt az első adag, jó purp-ölést!
Hogy egyből leszedjük a fejeteket, mi mással kezdhetnénk, mint a bámulatos Baauer Diplo BBC 1xtrás rádióműsorában gurított mixének (tracklist itt) legerősebb számával:
Ugyanebben a szettben szerepelt egy trekk az egyik új trap-fenomén, UZ általunk is hájpolt EP-jéről, illetve a Buraka-boss legújabb cucca, ami ezzel az irányzattal kacérkodik. Ezek után jöjjön akkor valami Brooklyn trap-zsenijétől is, ami ugyan már pár hónapos, de még mindig lúdbőröztető:
A szóban forgó - szerintünk az év egyik meghatározó tánczenei pillanataként elkönyvelhető - Baauer-mix előtt, ugyanabban az adásban a bajor Schlachthofbronx is tolt egy órát, és naná, hogy ők sem maradhatnak ki a mókából. Sramli és trap együtt? Fakkje:
A trap fejlődését egyébként azért is érdekes figyelni, mivel, köszönhetően a déli hiphopból elfajzásnak, rögtön mainstream-közeli táptalajból sarjadt ki, és már most az elején sokkal jobban benne van a köztudatban, mint mondjuk a moombahton (ami a rádiós popba nem tudott beszivárogni, maradt neki a populista dubstep). Mikor volt egy újszülött műfajnak akkora néven nevezett slágere, mint a Beez In The Trap Nicki Minaj-tól? Mindeközben meg a trap-kultúra az identitás leplezésére épít (lásd a nehezen olvasható szimbólum-karakterkészletet használó írásmód) és a minimális eszköztárával együtt is nagyon jövőbemutató - és ez a kettősség elképesztő dolgokat eredményezhet. De filózás off, zene on: folytassuk pár trap-rap cumóval, kezdve a fenti órületért felelős Eloq egy másik bootlegjével:
A fenti Donis-szám A-Trak labelén, a Fool's Goldnál jött ki, amelynek a trend-radarja már befogta a trapet, csakúgy, mint Diplóék gengje, illetve a hasonszőrű, zeneileg mindenevő producerek köre. Közülük következzen Brodinski future technós, Sinden nintendós és Melé casio-riddimes - egyelőre kiadatlan - trap-gyakorlata:
Érdekes, hogy a moombahton-mezőnyből is egyre-másra kacsingatnak a sötéten szexi, kába korcszene irányába, nemrég Heartbreak is eljátszott vele egy ingyen vihető EP erejéig. Ilyen a trap és a Party Squad-féle badman rave együtt:
A brooklyni Skinny Friedman viszont a moombahton és a trap összeboronálásán serénykedik már egy ideje. A saját találmány trap rave második demonstrációs anyaga, benne természetesen Nicki-vel, letölthető innen. Egy másik sokat próbált playa, a moombahton-stílusgyakorlatok bajnoka, Jon Kwest is beletenyerelt a trapbe, mint egyébként kb. minden amerikai klubzenei műfajba, és ezen a terepen is biztos kézzel alkot:
Szintén jó adag harsány szinti-vinnyogással energizálja a trapet a moombah-nagyágyú JWLS:
A halálra vált moombahtonban jeleskedő Starfoxxx a jelek szerint a trapet is élvezettel viszi a sírba, íme:
A mumbás trapekből most ennyi, de még vinnyogjunk egy kicsit:
Az már ennyiből is nyilvánvaló kell legyen, hogy a trap egy újabb keretműfaj, amelynek ugyan megvannak a védjegyei (kótyagos puttyogások! vakkantás! fegyverfelhúzás!), de nagyjából minden belehúzható - még a gagyi euro trance is. Speciel ebben mi itt meghúzzuk a vonalat:
Összeállításunkból nem maradhatnak ki az extrém ASCII-karakterhasználók sem. Nálunk per pillanat ez a nyertes, bár ez már inkább karikatúra-szerű, ahogy a zene is:
Itt csak a név vicces, a zene viszont komolyság:
Aki szeretne tobzódni az ASCII-karakterekben, az tanulmányozza az észak-karolinai 710 Records válogatásalbumának számlistáját, aki ettől frászt kap, az csak rántsa le, mert a masszív, 38 számos gyűjtés alapos áttekintést ad a trap-alapú kísérletezésekből (future trap?) világszerte.
Zárásként pedig néhány odavágós, electro-house-ból facsart darab, kapaszkodjatok!
új kommentek